First 5k!

Posted by lapargirl59 on Sunday 15 July 2012. Filed under: , ,



Alhamdullillah, berjaya jugak aku lari semalam. Dari siang aku dah nervous sampai tak nak pergi. Tapi bila bayangkan training yang aku dah buat selama 9 minggu, aku pergi jugak. Aku takut aku orang yang paling lambat sekali. Huhu. Aku sampai pukul 7. Datang lewat pun tak apa aku rasa. Ingatkan ada registration ke apa. Dia punya emcee aku tak kenal pun. Tahun lepas rasanya Hunny Madu and Hafiz. Pukul 7.15 camtu ada warming up. Aku tak join pun. Awatnya cepat sangat warm up. Huhu. Pukul 8 aku dah masuk line. Lama pulak nak menunggu. Paling tak best aku dikelilingi lelaki. Ni lah akibat lari sorang-sorang. Sedih tengok orang lain bergembira dengan rakan-rakan. Aku pun sempat lah beborak dengan laki sebelah aku ni. Sidek nama dia. Kerja doktor and memang minat joinn lari-lari ni. Dia pun terkejut bila aku cakap aku lari sorang. Tengah borak tetiba dah start lari. Bye2 Dr Sidek.

Sorry to say aku lagi banyak jalan dari lari. Hoho. Sebabnya orang lain semua banyak jalan and kadang-kadang blocking. Sekejap2 kena stop and bila nampak jambatan menghala PICC aku dah terkedu dah. Aku macam nampak Bukit Broga kat depan tu. Aku jalan, jalan and bila menurun bukit aku lari. Aku bawak hp nokia mak aku. Kecik sikit. Orang semua senyap je lenggang lenggok berjalan. Rugi gila tak bawak mp3/handphone. Kat hujung jambatan tu u turn balik. Aku dah pelik da. Dah half way ke? Apasal macam dekat. Pusing 2 kali ke? Masa dah nak sampai KBS tu aku pecut sebab nampak family aku. Hehe. Konon macam sepanjang masa aku berlari la. Tapi kantoi sebab akak aku cakap "apasal ko jalan?".Rupanya dari jauh dia dah nampak sebab tudung aku paling striking. Huahu. Kalau tengok jam hp aku habis 41 min. Kira mencapai goal under 45 min la. Bangga sikit sebab kalau naik treadmill 1 jam baru sampai 5k. And aku rasa lari treadmill lagi susah dari atas jalan.

Habis je lari terus dapat sijil, lepas tu dapat snacks and lepas tu aku gi ambik goodies bag. Banyak barang dapat. Then aku beratur amik air milo, ice blended, Gatorade etc. Tapi aku kesian kat orang yang meniaga jual mee la, pau la. Tak ada pun orang beli sebab dah kenyang makan benda free. Semoga rezeki dorang banyak lain kali. Amin.


Pukul 10 gitu aku dah nak balik. Tapi still ada orang yang belum habis 11.8km. Gila ah. Kalau aku confirm yang belakang2 tuh. Maybe aku join Putrajaya punya 10k. bulan 10. Nak jugak dapat medal kan. Hoho. Balik malam tu aku penat gila. Kaki dah sakit-sakit. Sapu minyak yang dapat free. Perskindol kot nama dia. Tidur paling nyenyak and bangun paling lambat. Haha. Lepas tu satu hari makan banyak. Dalam kepala otak, "I ran 5k, I deserved it! Om nom nom nom!"

Peace out bebeh.



2 Responses to First 5k!

  1. dariagraphy

    Wee! congratttsss im proud of you aimee!

  2. lapargirl59

    Time kasehhh!!