Lupa ada blog. Lepas 3 bulan pergi gym.

Posted by lapargirl59 on Friday 13 July 2012. Filed under:

Selamba je tak update. Tak ada mood la. Lagipun jarang bukak laptop. Nak update kat hp malas. Besok adalah harinya. Rasa aku ni macam over pulak. Bukannya race pun. Fun run je. Huhu. Alhamdullillah, C25K dah berjaya ditamatkan. Aku puas hati lah. Dari tak boleh lari 30 sec dah boleh lari 20 min non-stop. Besok InsyaAllah aku lari 30 min terus. Tapi slow je la kot. Aku tak kisah aku lari slow. Yang penting aku tak berjalan.

Ahad lepas beli kasut. Kasut murah je. Mulanya aku nak beli kat Al-Ikhsan kasut Nike. Tapi JJ tengah sale, baik gi situ je. Jimat duit. So, minggu ni aku mengetest lah kasut tu. Ok la. Not bad kalau dibandingkan dengan kasut lama aku yang tapak dah tercabut tu. Aku beli khas untuk running. 


Semalam akak aku belikan seluar track sebab aku punya dah koyak. Lepas tu boleh dia belikan saiz xl. Aku punya haritu saiz xxl. Aku takut lah tak muat sebab aku nak pakai Sabtu nanti. Sekali try boleh masuk rupanya. Haha. Seronoknyaa. Masa mula-mula nak join gym haritu, seluar track xxl tu ketat kat montot. Nak kangkang pun tak boleh. Tapi sekarang saiz xl pun boleh masuk. Alhamdullillah.

Yang atas tu seluar lama, bawah tu baru beli. Dah buang satu 'x.'

Lepas tu sebabnya dah rasa montot kecik, aku pun try la baju-baju lama aku. Banyak baju yang aku dah boleh pakai. Kira tahun ni baju raya tiba-tiba ada banyak la sebab dulu ada baju aku pakai sekali je sebab bontot ketat. Haha. Aku try balik jubah yang aku tunjuk dekat post beginning ni ,  memang longgar habis. Then bila confident up aku try pulak lah kebaya. Yang ni memang tak boleh sarung la. Over confident sudah.

Masa dinner final year 2011.
Jubah ni aku try malam tadi. Lengan panjang and menggelebeh. Huhu. Maaf ye gambo takde.


Masa conference 2010.
Baju kurung ni pun aku dah pakai balik buat gi kenduri kahwin. Hehe.

Ada satu baju kurung moden yang aku dah boleh pakai tapi dia agak fit. Segan lah pulak kan. So aku cadang nak kerja kuat, up lagi usaha untuk make sure baju tu jadi longgar or sedang elok je bila time raya. Baju tu last aku pakai raya 2010 rasanya. Kalau aku tak malu nanti aku letak kat blog ni gambar nangka pakai baju tu. 

Jadinya itu lah hasil lepas 3 bulan pegi gym and kekonon jaga makan. Haha. Berat turun secara official ialah 7 kg pada harini. Besok aku akan lari dengan berat 88.8kg. Hoho. Walaupun tak capai target 85 kg, tak apalah. Aku puas hati sebab banyak peubahan boleh nampak. Paling penting cardio up. Kalau lepas ni aku ditakdirkan kena kejar zombie, InsyaAllah aku boleh lari selamatkan diri.



Lalalala....




2 Responses to Lupa ada blog. Lepas 3 bulan pergi gym.

  1. dariagraphy

    yayy
    takpa raya ni sama2 we up usaha nak kasi ngam2 baju2 sendat k.

    i believe in you. have fun running tumorro

  2. lapargirl59

    A'ah! Raya taun ni kita melaram habis-habisan. Muahaha!